Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Hannie

22 September 2014 | Australië, Katoomba

We zitten inmiddels in de Blue Mountains waar we gisterenavond de zonsondergang bij de 'three sisters' hebben bewonderd. Het verhaal rond deze 3 zussen is dat er 3 krijgers van een andere stam verliefd op ze waren geworden, maar dat was strikt verboden. De mannen besloten ze met geweld vrij te krijgen en tijdens deze strijd heeft een tovenaar ze voor zo lang betoverd (tot de oorlog voorbij was) om te voorkomen dat ze door anderen werden ingepikt. Helaas kwam hijzelf om, dus die zussen wachten nog steeds ... Mooi verhaal toch?
We zitten in een YHA hostel. YHA staat voor Youth Hostel Accomodation. We moeten toch wat doen om van dat senioren imago af te komen! Samen met anderen in een gemeenschappelijke keuken kokkerellen, in een grote huiskamer en aan eettafels zitten, helemaal leuk! Je hebt snel contact met andere reizigers. Je zou denken dat dat lekker voordelig is maar dat zou ik het niet willen noemen hoor! Sterker nog, het is superduur! Voorbeeld: we betalen ca. 100 euro per nacht en dan hebben we alleen maar een bed. We gaan nog even uitzoeken of dat slimmer kan, maar het concept van een youth hostel vinden we helemaal top!!
Vandaag zijn we naar Jenolan Caves geweest waar we ook weer flink hebben geklommen. Die Ed, hij wordt nog sportief! Wat ook gaaf is is dat hier de kaketoes en papegaaien om je oren vliegen. Dat had ik niet verwacht want het is hier verre van warm.
We zijn weer begonnen met onze onderlinge Skipbo-competitie. Stand: 2-0 voor Ed.

• 22 September 2014 - 10:03

A&A:

Wil je Ed niet helemaal omturnen? Hebben we niets meer om over te zeuren!
    En voor met Skipbo.......?? Vals gespeeld?
    Klinkt goed de verhalen uit Aus.

• 22 September 2014 - 18:16

Dick En Ciska:

Weer leuke dingen gezien en beleefd, leuk zeg papegaaien die zo rond vliegen en een leuk verhaal van de drie zusters.
    En Han kom op hè je kan het, skipbowen.
    Veel plezier xxx

• 01 Oktober 2014 - 14:02

Stefan:

Niet altijd voor het goedkoopste willen gaan luitjes.Valse zuinigte