Armidale, de dag van 'Murphy - Reisverslag uit Armidale, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu Armidale, de dag van 'Murphy - Reisverslag uit Armidale, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu

Armidale, de dag van 'Murphy

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Hannie

24 September 2014 | Australië, Armidale

Altijd zit er wel een dag tussen die je achteraf het liefst had willen overslaan. Nou, zo'n dag hadden we gisteren. Het begon al met het lumineuze idee een accomodatie vooraf te reserveren zonder eerst te kijken hoe groot de afstand naar Armidale was. Dat bleek 's ochtends bij vertrek maar liefst 610 km. en het was al 11 uur! We zaten dus al aardig krap in de tijd om er bij daglicht nog aan te komen (dat lukte dus ook niet) toen de tomtom ons ook nog de verkeerde kant op wees. Niet te geloven, wat een geklungel. Jullie zullen begrijpen dat de sfeer er in de auto ook niet beter op werd. Vervolgens kwamen we in het stikdonker op onze bestemming aan, bleek het een of andere metalen cabin te zijn waar je je gat nog niet kon keren. Het was er ijskoud en het bed was veel te krap. 140 cm breed, ik kan me niet voorstellen dat we daar vroeger gewoon in gelegen hebben!
Toen we eenmaal een beetje onze plek veroverd hadden probeerden we een beetje te slapen, ook geen succes natuurlijk. Tot overmaat van ramp begon om 3.30 uur de radio te piepen (ik hoorde het gelukkig niet omdat ik oordopjes in heb) dus moest Ed ook nog op alle knopjes slaan om dat kreng uit te krijgen.
Gelukkig is die dag nu voorbij en zijn we vandaag verder gereden via een prachtige route die voerde langs watervallen en skywalks. We zitten inmiddels in Coffs Harbour weer midden tussen de backpackers in een lekkere ruime kamer met een bed dat groot genoeg is (moeten we natuurlijk nog wel even afwachten).
Skipbocompetitie: 3-2 voor Ed. Ja Aaf, Ans en Cis, ik heb de achtervolging ingezet...

  • 24 September 2014 - 11:05

    A&A:

    Waar blijven de foto's?

  • 24 September 2014 - 13:09

    A & A :

    Geweldig zo'n dagje er tussen door, ja we kunnen ons iets voor stellen van de gezellige sfeer naarmate de reis vorderde. Hahaha
    Han goed bezig maar laat je edje niet te veel op achterstand komen.
    Ed zet hem op het enige wat je nodig hebt is goede kaarten.Dan red je het wel.
    Zo en nu maar verder genieten samen die flut dag is voorbij en even dit wij hadden jullie slimmer ingeschat. Altijd de afstand nakijken!!dan pas boeken.
    Weer wat geleerd. Nu weer gezellig tussen de backpackers.

  • 25 September 2014 - 13:05

    Hannie Lochtenberg:

    Ja, wrijf het maar in! We lijken wel beginners ... Maar we blijven zo wel bij de les. Trouwens, Edje staat voor hoor. Ik probeer aan te klampen dus die goede kaarten heb ik nodig! Maar net heb ik weer een punt ingelopen. Goed bezig toch?

  • 26 September 2014 - 20:43

    Bas Moeijes:

    Al in de Clogbarn geweest? Kun je de Dromedaris op schaal bewonderen, voor het geval je al heimwee naar Westfriesland krijgt ;-)

  • 27 September 2014 - 10:51

    Hannie:

    Hoi Bas,
    We zijn inmiddels al in Brisbane aangekomen maar hebben wel al veel gezien hoor! De Clogbarn niet maar je moet nu eenmaal keuzes maken ...
    Die skipbo-competitie doen we eigenlijk al jaren, tijdens al onze reizen. We hebben er alleen nooit melding van gemaakt, dat vond ik bij jouw verslagen wel leuk. Dat hebben ik dus overgenomen, alhoewel ik er behoorlijk spijt van begin te krijgen. Die Hoek krijgt echt superveel skipbo's, geen gein aan ...

  • 27 September 2014 - 14:12

    Hannie:

    Bas,
    Hoe deden jullie dat met Fraser Island? Ik lees dat er alleen terreinwagens zijn toegestaan en die hebben wij niet. Ik meen me ook te herinneren dat onze reisadviseur aangaf dat het beter was om de auto op het vasteland te laten staan en dan 1 dag met de ferry over te steken. Maar aangezien het best een flink eiland is en we toch graag een kijkje willen nemen, vraag ik mij af hoe je je dan verplaatst. Wellicht via het boeken van een tour of zoiets? Ik zoek het ter plekke ook nog wel uit maar toch handig om van jou te horen hoe of wat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Armidale

Australië

Australië

Recente Reisverslagen:

02 November 2014

Melbourne

30 Oktober 2014

Great Ocean Road

26 Oktober 2014

Adelaide & Kangaroo Island

24 Oktober 2014

Ayers Rock

20 Oktober 2014

Cairns
Hannie

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 8846

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 31 December 2014

Australië

Landen bezocht: