Eungella National Park - Reisverslag uit Mackay, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu Eungella National Park - Reisverslag uit Mackay, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu

Eungella National Park

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Hannie

07 Oktober 2014 | Australië, Mackay

Wat hebben we tussen Hervey Bay en Airlie Beach uitgespookt? We hebben een paar dagen gebivakkeerd in Yeppoon, een plaatsje aan de Capricorn coast, in Coral Inn resort. Dit is van een Duits echtpaar met heel goede recensies. Terecht , het bleek inderdaad een paradijsje, alles helemaal perfect. Jammer was wel dat het paradijsje met ijzeren hand geregeerd werd, en dat laatste was nu net datgene wat ons begon te irriteren. Overal stonden waarschuwingsborden met daarop de boetes die in rekening zouden worden gebracht in geval van overtreding. Zo stond op roken op het terrein een boete van $500 en als je vis in de koelkast stopte een zelfde bedrag. Helaas werd ik ziek en moesten we wat langer blijven, maar het was wel duidelijk dat ze met hun duitse ‘grundlichkeit’ de sfeer in het paradijsje helemaal verziekten. De omgeving was trouwens wel erg mooi hoor. We hebben daar vanaf een ‘Turtle lookout’ (weer 700m klimmen) nog wel schildpadden in zee gezien. Echt magnifiek! Helaas niet te fotograferen want zo traag als ze zijn op land zo wendbaar zijn ze in zee. Het waren echt joekels hoor! In het begin zagen we de schildpadden trouwens niet, we hadden geen idee waar we ze aan konden herkennen en het was best hoog. Gelukkig kwam er een oude man ons uitleggen waar we op moesten letten. Hij heeft ons ‘leren zien’ en dat is zo leuk. Daaruit blijkt maar weer dat een geoefend oog erg belangrijk is bij het spotten van wilde dieren, dat zijn we al op veel van onze reizen tegen gekomen.
Toen ik eenmaal door de goede zorgen van Ed (de smoothies kwamen me echt mijn neus uit!) gingen we via Mackay naar Eungella NP. Dit is een van de weinige plekken ter wereld waar nog het vogelbekdier (platypus)voorkomt. Ook daar kregen we best veel begeleiding door de locals in ‘het zien’ van de platypus maar in dit geval mocht het niet baten. Het beestje blijkt heel vroeg in de ochtend of laat op de middag actief te zijn en wij waren er midden op de dag. Wel balen maar niks aan te doen. Het Eungella NP is trouwens meer dan alleen het vogelbekdier, het ligt midden in het regenwoud waar je via een trail van 5 km dwars doorheen kunt lopen. Dat was zeker ook een prachtige ervaring dus Eungella vinden wij echt een toppertje!
Nu even een tour voor de Whitsundays regelen.
De skipbo competitie is hervat. Stand 13-12 voor Ed. Ik blijf proberen!

• 07 Oktober 2014 - 09:31

Dick En Ciska:

Hoi Ed en Han,
    Jeetje wat vervelend dat je ziek bent geweest, zijn jullie daardoor veel dingen misgelopen?

Even zo goed hebben jullie alweer een hoop gezien, wat ik zo lees, ben zo benieuwd naar de foto's.
    Heel veel plezier, en doe voorzichtig.
    Veel liefs Dick en Ciska

• 07 Oktober 2014 - 11:39

Cor En Annemiek:

HOI Hannie en Eddy
    Wat een prachtige verhalen, zie sommige dingen echt voor me.
    Minder leuk dat je nou net even ziek moest worden.
    Geen dag is hetzelfde, spanning avontuur irritatie, maar jullie gaan er helemaal voor.
    Heel veel plezier bij de vriend van Rik en hou jullie goed.
    Liefs van de Bakkertjes