Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Hannie

20 Oktober 2014 | Australië, Cairns

We zitten alweer 3 dagen in Cairns maar hebben ondanks de klamme warmte bepaald niet stil gezeten. Gisteren hebben we een ‘Aboriginal’ tour gedaan naar Kuranda. Erg informatief maar vooral ook leuk door een lange tocht van zeker 5 km met een kabelbaan over het regenwoud en later met een oude boemeltrein weer terug. Net de stoomtrein Hoorn-Medemblik maar dan anders.
Vandaag zouden we dan eindelijk naar het Great Barrier Reef. Tot nu toe leek wel een vloek op te rusten maar nu ging het dan gebeuren! Ik had er erg veel zin in maar aan de andere kant zag ik er ook wel wat tegenop. De zee en ik zijn niet zulke dikke vrienden en zeker niet als ik ook nog 50 km moet varen naar het rif. Helaas, de weergoden hadden zich een lolletje beloofd en het begon vanmorgen dus met regen en een flinke wind, al had ik dat laatste eigenlijk nog niet eens zo in de gaten. Eenmaal met de boot de haven uit bleek de zee best wel wild, een goede test voor de ‘Primatour’tabletjes. We gingen volgas over de golven en ik vond het best eng, maar het goede nieuws was dat de pilletjes goed hun werk deden en ik dus niet zeeziek werd. Eenmaal bij het rif moesten we ons in een snorkelpak(wet suit) hijsen, de rest van de snorkelzooi aan doen en het water in. Ik vond het helemaal geweldig, wat mooi! Al mijn verwachtingen kwamen uit en ik was gelukkig helemaal niet bang. Over dat snorkelpak gesproken … vooraf werd eerst ingeschat welke maat je had. Ik denk dat ze Ed te slank hadden ingeschat of simpelweg geen grotere maat hadden, in ieder geval was het een heel gedoe om alles wat in het pak moest er ook in te stoppen. Ik kreeg er gewoon de slappe lach van! Het leek op een te volle koffer die je niet dicht krijgt. Nu ik er nog even over nadenk, misschien had ik gewoon bovenop hem moeten gaan zitten en dan de rits dicht trekken! Uiteindelijk was het gelukt en het pak kleedde lekker af. Voor Ed begon het sowieso allemaal wat minder. Hij kreeg constant water in zijn snorkel dus dat was knudde. Dus ging ik met de gehuurde onderwatercamera op pad om vissen en koraal te fotograferen. Wat een schitterende onderwaterwereld, absoluut het mooiste koraal wat ik ooit heb gezien! Na de lunch gingen we naar een ander stuk rif waar we opnieuw het water ingingen (met Ed lukte het nu ook beter) en hele grote vissen zagen. Wat alles erg moeilijk maakte was de aanwakkerende wind die in het water een behoorlijk stroming veroorzaakte. Daardoor dreef je steeds van de boot af en kostte het heel wat moeite om weer terug te komen. Bekaf waren we … maar wel erg blij met wat we hadden gezien. De foto’s zijn ook nog redelijk gelukt dus wat wil een mens nog meer … Toen moesten we nog 50 km. terug over een inmiddels kolkende zee. Doodsbang was ik, het voelde net als in een reusachtige achtbaan. Enorme hoeveelheden water sloegen over de hele boot heen en daarna kwamen we in een soort van ‘vrije val’. Als ik het op televisie zie word ik al niet goed en nu was het echt! Ik kan me niet herinneren ooit zo bang te zijn geweest op de zee maar ik was nog steeds niet zeeziek. De pilletjes zijn dus echt helemaal top! Nu alles inpakken om morgen naar Ayers Rock te vliegen.
Gisteren kwam ik met Skipbo op gelijke hoogte met Ed maar helaas won hij de laatste pot. Maar ik zit hem dicht op de hielen. Dank voor jullie goede, soms seksistische en daardoor supermotiverende tips! Stand: 22-21 voor Ed.

  • 20 Oktober 2014 - 13:16

    Dick En Ciska:

    Hoi Ed en Han
    Jeetje jullie maken ook toch een hoop mee, prachtig lijkt me dat om de foto's van de onderwaterwereld te zien.
    En Ed in dat te kleine pak ik zie het helemaal voor me, net wat je zegt een te kleine koffer hihihihi.
    Lekker voor je dat die pilletjes zo goed hun werk deden, kan me ook voorstellen dat je bang was op die boot, lijkt mij ook geen pretje.

    Heel veel plezier in ayers rock, veel liefs hier uit Nibbixwoud (14 graden) af en toe regen voorspelt
    Alhoewel we een prachtig weekend hebben gehad met lekker zonnig weer (22 graden)

  • 20 Oktober 2014 - 13:17

    Dick En Ciska:

    Goed van je dat je gelijk bent gekomen met skipbo zet hem op!!! Xxx

  • 20 Oktober 2014 - 21:48

    Joanne:

    Jeetje Hannie, wat weer een spannend avontuur. Ik zie het helemaal voor me, alsof ik zelf mee was. Ik lach met je mee om Ed in zijn te krappe pak, ik zie de prachtige onderwaterwereld voor me en voel de angst op de boot in die wilde zee. Je moet een boek schrijven.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.

    Liefs, Joanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australië

Australië

Recente Reisverslagen:

02 November 2014

Melbourne

30 Oktober 2014

Great Ocean Road

26 Oktober 2014

Adelaide & Kangaroo Island

24 Oktober 2014

Ayers Rock

20 Oktober 2014

Cairns
Hannie

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 8893

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 31 December 2014

Australië

Landen bezocht: