Adelaide & Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu Adelaide & Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu

Adelaide & Kangaroo Island

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Hannie

26 Oktober 2014 | Australië, Adelaide

Adelaide hebben we gisteren bekeken voor zover dat kan in 1 dag. Het is een ruim opgezette stad met veel parken en mooie pleinen en … het is er in ieder geval minder warm. Met een graad of 25 kun je tenminste weer normaal adem halen en heb je weer wat energie. Wat ook leuk is is dat ze gratis openbaar vervoer hebben waarmee je zo ongeveer overal kunt komen. Net als veel grote steden hebben ze ook een Chinatown waar je heerlijk kunt eten en dat hebben we dan ook gedaan.
Vanochtend heel vroeg op om naar Kangaroo Island te vliegen. Daar hebben we een 4WD opgehaald om de komende 2 dagen het eiland mee te gaan verkennen. Als het goed is zitten hier veel wilde dieren en dat is precies wat wij willen zien. Tot nu toe is het nog niet al teveel geweest en we hopen dat het nu helemaal goed gaat komen. We waren nauwelijks onderweg toen er een hele grote kangoeroe langs de weg stond en ons aankeek. Er is hier geen hond op de weg dus we stopten meteen maar hij verdween in de struiken. Even later lag er een te pitten onder een boom. Toen ik hem wakker maakte (ik dacht dat ik geruisloos liep maar met die bordeelsluipers van mij is dat natuurlijk ijdele hoop!) begon hij zich echt ongegeneerd te krabben … net de ‘vieze man’. Even later stopten we even bij een tent voor een patatje toen ik in de bosjes een geluid van een knorrend varken meende te horen. Ik ging kijken waar hij zat maar kon niks vinden. Gek, ik had toch niks weg zien lopen … toen ik naar boven in de eucalyptusbomen keek zat daar een koala, en niet zo’n kleintje ook! Ik wist niet dat ze zo’n geluid maakten. Na ook nog wallaby, een varaan (een grote hagedis) en wat andere dieren te hebben gezien waren we het er wel over eens. Dit is echt een toppertje!! De volgende dag weer op pad en waar we eerst nog helemaal uit ons dak gingen van een koala, beginnen we het nu al een beetje ‘gewoon’ te vinden. Er zat er zelfs een op de weg, gelukkig klom hij snel in een boom … Ook veel jonkies gezien en wat halen ze een capriolen uit in die bomen zeg! Probeer het maar eens: eerst languit aan je armen aan een tak hangen en dan met 1 van je benen aan je buik krabben. Laat even weten als het gelukt is … Zeeleeuwen zitten hier ook en ook die hebben nu jonkies, logisch want het is hier nu lente. Als je ooit overweegt naar Australië te gaan zou ik je aanraden zeker Kangaroo Island te bezoeken, anders doe je jezelf echt tekort.
Morgen vliegen we terug naar Adelaid en gaan dan aan ons laatste stuk beginnen. We gaan met een huurauto langs de Great Ocean Road naar Melbourne.
Met skipbo heb ik weer 2 keer verloren maar ik kom terug! Stand: 24-23 voor Ed.

  • 26 Oktober 2014 - 11:44

    Ans:

    Geweldig, ja nu moeten we toch echt gaan voor het niet meer kan.
    September weg is dus een goede maand om te gaan.
    Ben best wel een beetje jaloers hoor wij het al zo lang willen en nog steeds niet geweest, en nu al die verhalen van jou ,dat geeft wel een lekker gevoel een soort voorpret.
    Geniet nog van jullie laatste weken.
    Wij gaan het doen met Tunesië voor mijn verjaardag.
    Han even ertegenaan met Skibbo hoor.
    Doe Edje van ons ook de hartelijke groeten ,Ed ze zit wel op je hielen hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australië

Australië

Recente Reisverslagen:

02 November 2014

Melbourne

30 Oktober 2014

Great Ocean Road

26 Oktober 2014

Adelaide & Kangaroo Island

24 Oktober 2014

Ayers Rock

20 Oktober 2014

Cairns
Hannie

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 8838

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 31 December 2014

Australië

Landen bezocht: