Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Hannie

30 Oktober 2014 | Australië, Apollo Bay

Vanaf Adelaide via de Great Ocean Road naar Apollo Bay gereden. Het eerste stuk ging door een negorij waar je u tegen zegt. Gras, graan en grazende schapen was alles wat je zag. Het 'alleen op de wereld' gevoel begon zo te overheersen dat Ed, zodra hij een auto in zijn spiegel zag, zei dat we werden gevolgd. Ik dacht bij 2 voorliggende auto's dat het spitsuur en dus file was. Gelukkig veranderde dat bij Grampians NP. Het grappige is dat hier in zuiden wel 4 seizoenen zijn, dit in tegenstelling tot de oostkant waar ten noorden van Brisbane een tropisch klimaat is (altijd warm en of droog of regen). Dat betekent dat we hier in de lente zitten waardoor het best wel fris is met een harde wind, maar ook dat de watervallen vol water zitten.
Langs de Great Ocean Road hebben we prachtige rotsformaties van limestone gezien met een woeste zee. De golven waren zo hoog dat ik zelfs op een boardwalk bang werd, ongelooflijk. Nou geef ik meteen toe dat ik echt een bangepoepert ben hoor! Het was wel jammer dat aldoor het bewolkt was. Daardoor kun je de kleuren van de rotsen (okergeel) en het kolkende water niet zo goed op de foto krijgen. Maar ja, je kunt niet alles hebben ...
Nu nog 2 dagen Melbourne bekijken. Het plan is om morgen eerst een kijkje te nemen in de Rod Laver Arena waar het jaarlijkse Grand Slam tennistoernooi wordt gespeeld. De laatste dag pakken we een hop-on hop-off en maken ons er lekker makkelijk vanaf.
Zondag vliegen we dan naar Kuala Lumpur en zit het erop.

• 30 Oktober 2014 - 09:26

Caroline:

Jeetje wat gaat de tijd snel! Geniet nog maar lekker van jullie laatste dagen daar! xx

• 30 Oktober 2014 - 10:29

Avenans@hotmail.com:

Nou geniet nog maar lekker , hoe lang blijven jullie in K.L. Neem aan dat jullie nog een tussenstop daar hebben.
    We zijn benieuwd naar alle verhalen en de foto's
    Wij komen de 8 ste terug uit Tunesië . We zien jullie snel.
    Liefs A en A

• 30 Oktober 2014 - 19:05

Dick En Ciska:

Hoi Ed en Hannie,
    Jeetje het zit er al bijna weer op voor jullie, waar blijft de tijd.
    Wel weer lekker hoor dat jullie snel weer thuis zijn, wij moeten onze keezen ook weer gaan opnemen, want we staan nog iets van 44, 8 achter of zo toch Ed.
    Geniet nog maar lekker de laatste dagen, en zie jullie snel weer in Nibbix.
    En alvast een goeie reis naar huis.
    Veel liefs van ons. Xxx