Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Hannie

02 November 2014 | Australië, Melbourne

De rondleiding gisteren in de Rod Laver Arena bleek helemaal te gek te zijn. We hadden een gids die het heel leuk deed en ook veel van de toptennissers wist te vertellen. Het grappige is dat ik verwacht had dat de echte topspelers wel een eigen kleedkamer hadden met alles erop en eraan maar niets bleek minder waar. Ze hadden wel een eigen locker maar dat was het dan ook wel. Maar ook die ‘eigen’ lockers veranderen wel eens en dan krijgen ze toch zomaar een ander nummer. Daar blijken ze best wel eens van in de war te raken (dat hou je toch niet voor mogelijk!), zo krijgt Roger Federer nu locker 88. De gids wist te vertellen dat hij daar best wel eens een punt van zou kunnen maken, aan de andere kant is Federer’s geboortedag 8 augustus dus dat helpt misschien wel weer wat. Wel gaaf om er eens rond gelopen te hebben …
Vandaag een beetje rondgekeken en rondgereden met de hop-on hop-off bus. Het was alleen niet te doen om bovenop het dak te gaan zitten. Het was gisteren erg mooi weer dus dacht ik dat het vandaag ook wel los zou lopen. Nou, dat heb ik geweten! Aan het eind van de dag waren we helemaal verkleumd. Het was echt ‘jas met sjaal & dichte schoenen’ weer en dat was nou net wat ik niet aan had. Ik weet inmiddels dat het weer in Melbourne totaal onvoorspelbaar is. De ene dag vallen de mussen van het dak en de andere dag is het zomaar 15 graden kouder. Weer wat geleerd!
Na 7 weken en in totaal 6200 (rij)kilometers is Australie nu echt voorbij. Morgen naar Kuala Lumpur waar het in ieder geval weer tropisch warm is en we nog lekker een dag aan het zwembad kunnen zitten. Daarna weer naar huis, ook leuk om iedereen weer te zien. Waar we ons ook erg op kunnen verheugen is het lekkere bruine brood en ons eigen bed en … ons eigen lekkere koude kikkerlandje met en zonder snertweer.
Leuk dat jullie ons gevolgd hebben en bedankt voor alle leuke reacties en goede skipbo-tips. Ik probeer ze echt uit te voeren maar helaas heeft het nog niet tot een positief resultaat geleid want het staat 26-25 voor Ed. Wellicht dat het toch waar is dat ik in het nadeel ben omdat ik een vrouw ben. Maar hij heeft echt zoveel mazzel, daar valt niet tegenop te spelen.

• 02 November 2014 - 14:48

Cor En Annemiek:

Een hele goede reis weer naar huis.
    En bedankt dat jullie de vakantieverhalen met ons deelden.

• 02 November 2014 - 17:06

Avenans@hotmail.com:

Goede terug vlucht!! En misschien kan je Edje thuis verslaan als hij door de kou bevangen is.
    Jullie hebben wel een prachtige reis gehad wat we er zo van meekregen. Toppie joh.
    Beide morgen een hele goede vlucht naar huis.XXXX

• 02 November 2014 - 17:56

Dick En Ciska:

Geweldig om jullie op de voet te kunnen volgen, heel erg bedankt voor de mooie ,spannende en dramatische verhalen, we hebben er van genoten.
    Blij dat jullie weer snel thuis zijn, geniet nog lekker van de dag luieren en een goeie terugreis.
    Tot snel, veel liefs van ons xxx

• 04 November 2014 - 12:25

Catrina Nijboer:

Hoi luitjes,

Goede terugvlucht en tot spoedig ziens.
    Straks genieten van jullie verdere verhalen en foto's.

gr. Catrina