Harbour Bridge Climb - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu Harbour Bridge Climb - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu

Harbour Bridge Climb

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Hannie

20 September 2014 | Australië, Sydney

We did it! We hebben de Harbour Bridge beklommen. Eerst werden we helemaal in een soort overall gehesen en daarna kregen we allerlei attributen omgehangen en aangeklikt. We kregen zelfs een headset aangemeten om met de gids te communiceren. Je mocht geen camera mee, geen sieraden omhouden, zelfs je bril werd aan rubberen bandjes vastgemaakt. Achteraf heel logisch want eenmaal boven bleek het stevig te waaien en je moet er niet aan denken dat je bril van je hoofd afwaait. Na uitgebreide kliminstructies en hoogtevreestesten gingen we naar boven. Wow, spectaculair! En wat een uitzicht zeg!
Eenmaal beneden gingen we nog de brugtoren in. Overmoedig als we inmiddels waren, dachten we dat wel even te fiksen. Nou, dat viel vies tegen. Ed ging al na 2 trappen even uitblazen terwijl ik verder zwoegde. Eenmaal boven waaide je ook daar je hemd uit maar we konden wel zelf fotograferen.
Aardig gesloopt zitten we nu in ons hotel na te genieten van deze 'once in a lifetime experience'. Straks onze koffers pakken om morgen met de huurauto Sydney te verlaten. Op naar de rest van Australie!

• 20 September 2014 - 18:18

Dick En Ciska:

Hoi Ed en Han,

Jeetje goed joh dat jullie het hebben gedaan petje af, zou met mijn hoogte vrees niet lukken.

Hier is het een ziekenboeg, mijn eerste dag vakantie.
    Liv ligt in het ziekenhuis, ze kreeg dinsdag een gigantische bult in haar nek.
    Naar het ziekenhuis geweest, en weer naar huis gestuurd zonder medicatie.
    Moesten haar drie keer wakker maken snachts en kijken of de bult blauw zou worden moesten ze terug komen, typisch Hoorn.
    Woensdag naar de huisarts want de bult werd groter en Liv kreeg koorts.
    Antibiotica meegekregen, hopen op herstel.
    Dat mocht niet zo zijn, vrijdag weer naar de huisarts want de bult werd nog dikker en vuurrood, en ze wilde niet meer eten en drinken.
    Die zij meteen door naar het ziekenhuis, waar ze gelijk werd geopereerd om de push eruit te halen, en er een drain te plaatsen.
    Vanochtend daarnaar toe geweest, zo zielig, een hand en arm in het verband door het infuus, anders trekt ze hem eruit.
    Zolang die drain erin zit mag ze niet naar huis, annelies hoop van morgen.
    We zien wel.
    S'middags met steef naar de eerste hulp, enkelbanden verrekt met voetbal gisteravond, en die loopt nu op krukken pfffff.
    Komt allemaal wel weer goed, maar het was me een dagje wel.
    Gelukkig is het nu gebeurt en kunnen we misschien dinsdag rustig op vakantie.

Heel veel plezier en doe voorzichtig.
    Veel liefs Dick en Ciska xxx

• 20 September 2014 - 23:01

Ans En Aafke:

Geweldig genieten is dat en onze Edje kwam wel boven , goed hoor Ed petje af.

• 22 September 2014 - 00:43

Mar En Frank:

Hi Han en Ed!

Heb me net aangemeld voor de mailing,want jullie verslagen willen we natuurlijk wel volgen!
    Wat een hoop avonturen hebben jullie al beleefd in die paar dagen :-)
    Heel leuk om te lezen!

Veel plezier met komende roadtrip!
    "Houd je veilig!!"