Fraser Island bij Hervey Bay - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu Fraser Island bij Hervey Bay - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu

Fraser Island bij Hervey Bay

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Hannie

01 Oktober 2014 | Australië, Fraser Island

Gisteren aangekomen in Hervey Bay waar we in een heel leuk hostel zitten. We hebben een heel gezellige kamer en zelfs een terras. We hebben vandaag een tour gemaakt naar Fraser Island. Hier mag je alleen met een 4WD op rijden en die hebben we niet. Dan maar een volledige trip geboekt waar je als een echte toerist langs alle bezienswaardigheden wordt gereden. Om 7.30 uur werden we opgehaald en toen eerst een half uur op de ferry. We hoesten al behoorlijk vanwege de airco die overal lekker staat te blazen, maar ik denk dat we nu wel een halve longontsteking nabij zijn. De australiers zetten continue alles tegen elkaar open, of je nu op zee zit en je hemd uitwaait of niet ... Eenmaal aan de overkant gingen we eerst naar Lake McKenzie, een prachtig helder meer met een spierwit bountystrand. Daar zouden eigenlijk Tarzan en Jane op rond moeten huppelen ipv een AOW-er en zijn wederhelft. Maar ja, het is nu eenmaal niet altijd perfect (behalve voor ons dus!). Daarna met een joekel van een 4WD-bus over het strand gereden op weg naar een scheepswrak dat daar ligt. Inmiddels was de airco van de bus kapot en ondanks dat ik erop mopper is het ook wel erg als het snikheet wordt. Nou ja, we konden lekker afkoelen in een creek, in verband met haaien mochten we niet in de zee. Fraser Island is echt heel mooi maar stilletjes hadden we er toch wat meer van verwacht. Morgen vertrekken we naar Rockhampton om daar een paar Nationale Parken te bezoeken.
De skipbostand is 11-10 voor Ed. We gaan de boel even op pauze zetten want we zijn het een beetje zat. Even inspiratie opdoen en dan weer vol aan de bak. Ik kan het er toch niet bij laten zitten!! Foto's volgen nog maar het internet is erg belabberd dus ... nu even niet!

• 01 Oktober 2014 - 12:44

A&A :

Hallo globetrotters,

Wat een fijne reis wij zitten nu in noord Ierland .
    Ook leuk maar zat liever in Australië bij jullie.
    Jullie missen ons vast wel heel erg vervelend hoor zo' n reis te MOETEN maken, en dan ook nog zonder ons hahaha

• 02 Oktober 2014 - 13:46

Dick En Ciska:

Jullie zijn toch tarzan en Jane, zie het helemaal voor me Ed in een tijgervelletje hihihi.
    Maar prachtig witte stranden en waarschijnlijk lichtblauwe zee?
    Jammer dat je inderdaad zo moet hoesten van de airco, hebben wij nu ook last van want in ons hotel stond ook overal de airco aan, anders was het veel te warm overal.
    Wel balen dat de airco stuk ging van de bus, dat is inderdaad dan niet lekker.
    Jammer dat je achterstaat met skipbo, je gaat hem toch na de pauze wel weer inhalen hoor, anders krijgt hij nog praatjes hihihi.
    Veel plezier en de groetjes xxxx

• 02 Oktober 2014 - 20:35

Marina:

Dat is best een heel avontuur voor Tarzan en Jane. Die zijn toch niet echt gewend aan haaien in hun oerwoud toch? Klinkt allemaal goed. Hier in Nederland mogen we ook niet klagen over het weer, maar als ik dit lees krijg ik gewoon zin in zon, zee, strand, bounty en martini met bitter lemon.
    Nog veel plezier daar!