Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu

Townsville

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Hannie

10 Oktober 2014 | Australië, Townsville

‘Even een tourtje Whitsundays incl. een potje snorkelen regelen’ viel vies tegen! Alles wat een beetje interessant was, bleek volgeboekt. We konden nog wel naar Whitehaven Beach (the place to be in Whitsundays) met een tour van een halve dag dus deden we dat. Snorkelen doen we wel ergens anders. Whitehaven Beach bleek echt de moeite waard, wat een unieke plek zeg! Ik heb nog nooit zulk wit zand gezien, het leek wel zelfrijzend bakmeel! Het water was glashelder en er zwommen mooie witglanzende vissen met zwarte streepjes om je heen. Zo mooi, echt om sprakeloos van te worden.
Eenmaal weer terug bij ons resort hebben we onze bullen gepakt en zijn op weg gegaan naar Townsville, naar het huis van Les. Hijzelf is pas over 2 dagen thuis maar dat mag de pret niet drukken, alles stond voor ons klaar. Opgemaakte bedjes en een gevulde koelkast. Onderweg belde hij om te vragen waar we zo ongeveer zaten. Toen Ed hem had opgehangen zei hij dat Les had gezegd dat we 30 km. voor Townsville langs een creek zouden komen met alligators, daar konden we wel in gaan zwemmen. Ik zei tegen Ed dat ik dat niet zo zag zitten, meteen denkend aan al die ‘leuke dingen’ die Les voor ons in petto heeft. Als dit op het lijstje stond, nou dat zou nog wat worden! Gelukkig bleek het een misverstand en was de naam van de creek ‘Alligatorcreek’. Ik was dus best opgelucht, maar ja, je kunt je natuurlijk wel afvragen waarom die creek zo heet?!
Vandaag reden we voor het eerst ‘spook’. We waren al een paar honderd meter onderweg toen er opeens een auto op ons afkwam. Best eng hoor! Tot nu toe bleef de onwennigheid beperkt tot het aanzetten van de ruitenwissers als je de richtingaanwijzer moet hebben, maar nu was het even linke soep …
Doorgereden naar Reef HQ (met een vrijkaartje dat aan de deur werd afgeleverd) geweest. Dat is het grootste levend koraal aquarium ter wereld. Erg indrukwekkend, temeer daar we net een snorkeltour naar het Reef hadden geboekt. Nu kon je een beetje zien wat je dan kunt verwachten, zo mooi! Al die kleuren van die vissen, koralen, enz. Als we in Cairns zijn gaan we het allemaal met eigen ogen zien, ik kan niet wachten! Ook kregen we uitleg over de yellifish (kwallen) en de gevolgen van hun beten. Nou, daar word je niet vrolijk van. Sommigen zijn zelfs dodelijk. Op het strand staan overal paaltjes met daarin flessen azijn waarmee je een beet direct moet spoelen, daarna snel naar het ziekenhuis. Toen Ed zijn bezorgdheid tav de op handen zijnde snorkelpartij uitte bij Les reageerde die laconiek: ‘Yo Ed. No worries, mate! Haaien zwemmen hoofdzakelijk ’s nachts en als je een kwallenbeet oploopt dan heb je wel erg veel pech!’.
Ik denk dat Ed nu wel gerustgesteld is …
De tussenstand met skipbo is 16-14 voor Ed. Ik zit nu even in zak en as … wat een drama!

• 10 Oktober 2014 - 11:45

Cor En Annemiek:

Fantastisch wat er op jullie pad komt.
    Zo echt lekker vakantie, en zo genieten.
    Witte stranden, prachtige natuur en dieren.
    In Nibbic City breekt de herfstvakantie weer aan.
    Herfstzonnetje erbij.
    Wij werken allebei in de vakantie om dan de donderdag
    Een dagje uit te gaan en te chillen
    Voor Jolien hebben we een babyshower gegeven.
    Echt zo verrassend en zo gezellig met allemaal spelletjes
    Voor de aanstaande moeder en heerlijke hapjes en zelfgemaakte bowl erbij.
    Het hele verhaal hoor je nog wel.
    Lekker genieten blijven en vanuit Nibbic City veel liefs.

• 11 Oktober 2014 - 14:39

Marian:

Hi Han en Ed,

Weer leuk om te lezen, jullie maken wat mee! Van slaapverwekkend tot levensbedreigend hahah! Dat maken de meesten nog niet in 1 leven mee! Hartstikke leuk :)

Misschien leuk om te vertellen:
    Mireille heeft Frank en mij ingelijfd in het Skipbo-en.....! Dit nav jullie verslagen. Geen idee wat dat was namelijk. Dus voordat we aan onze Ethergy werkzaamheden gingen hebben we even een potje gedaan.
    Met het heugelijke feit dat de stand nu is:
    0-0-1!!! Haha!

Heb 't goed!!

Bye!

Mar en Frank

• 12 Oktober 2014 - 19:57

Han:

Hoi Hannie en Ed

Wat een mooie en avontuurlijke reis. Heerlijk genieten
    en blijf wel aan de goede kant rijden.

Veel plezier Han

• 13 Oktober 2014 - 21:27

Joanne:

Hoi Hannie,

Ik heb gesmuld van al je verhalen tot nu toe. Leuk, mooi, maar ook avontuurlijk en spannend. Wat is het daar PRACHTIG zeg!! De natuur, de uitzichten, de dieren, de kleuren, echt schitterend. Wat zullen jullie genieten.
    Ik moet ook vaak erg om je lachen hoe je alles beschrijft. Echt smullen. Ga zo door, ik kijk uit naar het volgende verslag.

Overigens nog héél hartelijk bedankt voor je felicitatie op mijn verjaardag. Wat lief en attent van je. En dat terwijl je zo beroerd was.

Ennuh.....zet hem op met Skipbo hè! Je zit Ed in ieder geval wel steeds op de hielen, dus ik wacht tot je nu eens voor komt te staan. Hahaha, ik zal duimen voor je.
    Dag Han, veel plezier verder.

Liefs,
    Joanne