Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Hannie Lochtenberg - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Door: Hannie

Blijf op de hoogte en volg Hannie

14 Oktober 2014 | Australië, Port Douglas

Vanuit Townsville zijn we vertrokken richting Atherton. Eerst even bij wat watervallen langs waaronder de Millaa Millaa, de hoogste van Queensland. We hadden een backpackers hostel gereserveerd in Yungaburra, midden in het Atherton Tableland. Bij het inchecken bleek dat er hier een riviertje is waar het vogelbekdier ook voorkomt. Eerlijk gezegd hadden we het al afgeschreven dat we nog een kans hadden die in het wild te zien, maar nu konden we nog een poging wagen. Nu wel gewacht totdat het schemerig werd en wij erop af. Het goot van de lucht dus echt lekker was het niet maar we hebben hem gezien! Ed stond op een andere plek dan ik en zag hem heel duidelijk voorbij zwemmen. Ikzelf heb hem later vanaf de brug gezien. Helaas geen foto want dat is met de camera’s die wij hebben erg moeilijk, nog even los van onze persoonlijke kwaliteiten … Ik pik er wel 1 van internet. De volgende dag eerst nog even langs de Big Curtain Fig, een joekel van een vijgenboom met een ‘gordijn’ aan luchtwortels, die midden in het regenwoud staat. We bevinden ons in een gebied dat hoofdzakelijk bestaat uit tropisch regenwoud met als gevolg dat we het gevoel hebben in een sauna te zijn beland. Ik kan niet zeggen dat ik dit nou zo lekker vind. Het is wel zaak om voldoende te drinken anders krijg je echt een probleem. Inmiddels zitten we in Port Douglas waar we de laatste dagen van onze autotrip zullen doorbrengen. Deze kust staat erom bekend dat het regenwoud helemaal tot op het strand doorloopt. Onderweg zagen we zelfs mangroven waarbij de bomen in de zee staan. We pakken morgen eerst even een dagje rust om de dag daarna een kijkje te nemen in Daintree NP. Bij de receptie hoorden we trouwens dat hier ook krokodillen zitten. Misschien kunnen we ze zien, als het aan mij ligt gaan we dat zeker proberen.
Rond de skipbo competitie begint zich een klein persoonlijk drama af te tekenen (dat van mij wel te verstaan). Ik zat er de laatste 2 potjes echt bij voor spek & bonen en sta nu dus weer met 3 punten achter. Stand: 18-15 voor Ed. Heeft iemand nog tips?

• 14 Oktober 2014 - 11:43

Caroline:

Hi Han, superleuk om jullie verhalen te lezen. Het klinkt als een geweldig avontuur. Ik ben me al weken aan het afvragen wat skipbo in vredesnaam is. Ik kan je dus helaas niet helpen met tips, maar leef wel met je mee ;-)
    Liefs!

• 14 Oktober 2014 - 11:55

AB:

Het opgeven en Ed laten winnen.

• 14 Oktober 2014 - 12:56

Dick En Ciska:

Je kan ook gewoon een paar skipbo kaarten uit het stapeltje halen en proberen bij jou er tussen te doen, op een sniekie manier, maar ja dat zal wel niet lukken want Ed is bloed fanatiek.hihihi

• 14 Oktober 2014 - 15:17

Catrina Nijboer:

Hoi Ed & Hannie,

Leuk weer jullie reisverslagen en foto's, echt genieten.
    Ik heb maar even gekeken wat nu skipbo is, ik wist niet van het bestaan af. Als jullie weer thuis zijn, wil ik dat ook wel leren. Maar Hannie wel doorzetten, laat je niet kisten.
    Aangezien ik mijn verjaardag voor de 60e keer vier en housewarming party op de 31e oktober houd en jullie er dan niet zijn, heb ik maar bedacht jullie en Rick & Moddy en de kinderen voor een etentje uit nodigen op de Zwaluwweg eind november . Als jullier weer thuis zijn dan gaan het nog wel even hebben over de exacte datum.

groetjes en nog veel plezier
    Catrina

• 14 Oktober 2014 - 21:19

Peter & Mandy:

Hi Han & Ed,

Leuk om jullie ervaringen te lezen van dit geweldige avontuur. Geniet er vooral van!
    Skip bo hebben we thuis ook en toen de meiden nog klein waren heel vaak gespeeld, In het begin heel vaak frustrerend verloren van jonge fanatieke dochters maar op een gegeven moment weet je wat de truc is en is het simpel om je eigen kaarten het eerst uit te spelen.
    Zorg dat je niet steeds Ed probeert te blokkeren maak bouw je eigen staffels (max 4) logisch op waarbij de eerste in laagste 7 kaarten in volgorde bevat en de tweede de hoogste in volgorde met steeds een er tussen. De derde is voor de leftovers maar gebruik je ook om de vierde mee af te bouwen. Dan vooral niet direct je eigen skip bo wegspelen maar soms juist bewaren achter de hand om je staffels snel vrij te spelen en dit kan je drie op een doen. Deze logica werkt vrijwel altijd en uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat mannen dit sneller doorhebben door een hogere concentratie van serotonine in hun hersenen. Kortom Ed zal dit begrijpen en jij zult je waarschijnlijk afvragen waar gaat dit over.
    Natuurlijk vooral blijven proberen om in de buurt van Ed te blijven maar eerlijk gezegd lijkt me dat vrij kansloos. Wij mannen zijn hier gewoon beter in...
    Voor de afwisseling en spelvreugde kun je ook 's Cartamore proberen met z'n tweetjes (uitleg is wel ergens op internet te vinden). Nog heel veel plezier samen in Aussie.